Rozwiązanie 2:
Jak komunikować się w zespole
i budować przyjazne środowisko pracy?
Sprawna komunikacja w zespole jest podstawą odniesienia sukcesu.
Zadbaj o to, żeby każdy z każdym chciał i potrafił się dogadać.
„Praca zespołowa zaczyna się od budowania zaufania. A jedynym sposobem na to jest przezwyciężenie naszej potrzeby nietykalności”
Jeśli zauważasz, że ludzie w Waszym zespole:
Zapraszamy do kontaktu z nami. Specjalizujemy się w komunikacji interpersonalnej i zespołowej. Nasza propozycja rozwiązania – warsztat, w ramach którego nauczycie się wykorzystywać Wasza różnorodność i mocne strony każdej osoby. Wypracujecie sposoby komunikowania się oparte o szczerość i zaufanie. Pracujemy na zespole i z zespołem. Zajęcia są bardzo praktyczne, ponieważ ukierunkowane są na prawdziwy efekt a nie teorię.
Proponowany warsztat dostarcza efektywnych narzędzi komunikacji zespołowej. Wierzymy, że na koniec będziecie wiedzieć jak promować kulturę współpracy, gdzie otwarta komunikacja postawiona jest ponad konfliktami interesów, a zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności są naturalnym osobistym wyborem każdej osoby.
1. Koncepcja Ról Zespołowych Belbin® – podstawa dobrej komunikacji w zespole.
– dlaczego zespoły bywają nieefektywne – studium przypadku
– kwestionariusz 5 dysfunkcji zespołu – diagnoza
– jak pracować nad kulturą pracy zespołu
Efekt: Zespół ma swoją diagnozę.
2. Jakim jesteśmy zespołem?
– Analiza Raportu Zespołowego – mocne strony i słabości – mapa zespołu,
– źródła potencjalnych konfliktów w naszym zespole,
– wykorzystywanie różnorodności w codziennych zadaniach i długoterminowych projektach,
– jak motywować każdą z Ról.
Efekt: Rozumiemy co każdy z członków wnosi do pracy zespołu. Potrafimy wykorzystać tą różnorodność..
3. Metody komunikacji w naszym zespole.
– Zasady prowadzenia efektywnych spotkań,
– Higiena Emailowa – jak sensownie wykorzystywać emaile i komunikatory,
– zasady komunikacji w sytuacjach kryzysowych,
– wspólne rozwiązywanie problemów – technika Kapeluszy De Bono.
Efekt: Uczestnicy wspólnie uzgodnili zasady komunikacji w swoim zespole.
4. Narzędzia komunikacji osobistej.
– Prawdziwie aktywne słuchanie połączone z treningiem uważności,
– Moja Mocna Trójka: Pytanie – Parafraza – Podsumowanie,
– udzielanie feedbacku metodą ZEEP,
– sztuka doceniania i chwalenia.
Efekt: Potrafimy zastosować zestaw najważniejszych narzędzi komunikacji interpersonalnej.
Dla kogo?
– Dla kierowników, menedżerów, dyrektorów i innych szefów zespołów, którzy są świadomi potrzeb swojego zespołu.
– Dla zespołów, które napotkały opisane powyżej trudności i chcą sobie pomóc.
– Dla zespołów, które dobrze sobie radzą i chcą jeszcze lepiej działać w przyszłości.
– Dla specjalistów HR i coachów zespołowych, którzy chcą wspierać w takich sytuacjach wewnętrzne zespoły.
Metodyka – czyli jak prowadzimy zajęcia
Prowadzimy zajęcia w formie warsztatu, a nie szkolenia. Większość czasu dedykujemy dyskusjom i zdobywaniu doświadczenia poprzez: ćwiczenia indywidualne, grupowe, studia przypadków, testy, gry kierownicze i symulacje, odgrywanie ról i wypracowywanie konkretnych, praktycznych rozwiązań. Stosujemy również takie narzędzia dydaktyczne jak: gry planszowe, specjalnie opracowane filmy dydaktyczne, gry szkoleniowe, karty coachingowe.
Metodyka prowadzonych zajęć bazuje na modelu uczenia 4 MAT® amerykańskiej firmy About Learning.
Nasi trenerzy są praktykami biznesu, posiadają osobiste doświadczenie w zarządzaniu dzięki czemu prowadzą zajęcia z ukierunkowaniem na osiągnięcie konkretnego efektu. Jako ludzie dynamiczni i przedsiębiorczy dokładają wszelkich starań, żeby precyzyjnie określić cele i kształt warsztatów oraz dobrać odpowiednie, dopasowane do grupy rozwiązania i metody.
Ten warsztat prowadzi:
Beata Jacak – Drabik
Tomasz Knitter